کاربرد بنتونیت در ساختمان: کیفیت و نوآوری با آروشا پودر

4.9
(51)

کاربرد بنتونیت در ساختمان سازی برای ساخت فونداسیون برای دیوار ها و با هدف شمع کوبی استفاده می‌ شوند، این ترکیب، یک لایه محافظ بر روی سطوح مختلف ایجاد می نماید و به عنوان یک ملات خود گیر شناخته شده است.

کاربرد بنتونیت در ساختمان

نقش بنتونیت در عمران و شهرسازی

دوغاب بنتونیت در عمران و شهرسازی در واقع به ترکیب بنتونیت سدیمی معدنی و آب گفته می ‌شود، این دوغاب تهیه شده یک لایه نازک با سیمان یا دیگر سطوح ایجاد می ‌کند و با همین شرایط کاربرد های وسیعی دارد؛ بنتونیت ساختمان سازی خاصیت تورم پذیری و خاصیت ژلاتینی شدن در اثر تماس با آب را دارد و اصولا در مهندسی عمران برای حفاری و فونداسیون کاربردهایی دارد.

البته برآورد این موضوع که بنتونیت در این صنایع مهم تا چه اندازه اهمیت دارد کار بسیار سختی است چون در برخی از موارد ساخت و ساز طراحان استفاده از این ترکیب را توجیه نمی کنند و در نتیجه باید هزینه های بسیار زیادی برای مرز بندی پرداخت کنند.

آنالیز فیزیکی بنتونیت چاه ارت

Measure Element
300-700 Water absorption
22-25 Swelling    ml/gr2
4-8 Humidity    %
86 Montmorillonite    %
100-110 Cation exchange capacity   mEq/100mgr

مزایای استفاده از بنتونیت در ساختمان سازی

مزایای استفاده از بنتونیت در ساختمان سازی علاوه بر کاهش هزینه ها در استحکام و افزایش مقاومت نیز قابل توجه می باشد، البته مهمترین موضوعی که در زمینه استفاده از بنتونیت در ساخت و ساز باید مد نظر باشد، این است که آیا ملات تهیه شده از این پودر های میکرونیزه به اندازه کافی عملکرد مناسبی در امور مورد نظر داشته یا اینکه تداخلی با دیگر مصالح ساختمانی و تاثیر نامطلوب در دیوار ها، شمع ها و دیگر اشکال ساختمانی نداشته باشد؟ در صورت نظارت کافی می توان بنتونیت ها را در بخش های مختلف از ساختمان سازی بهره برداری نمود.

بزرگترین توزیع کننده بنتونیت در ایران

بزرگترین توزیع کننده بنتونیت در ایران باید در دسترس خریداران عمده این محصولات در داخل و خارج از کشور باشد چون این فرآورده های معدنی در حال حاضر با داشتن حداقل قیمت در مقایسه با ترکیبات مشابه کاربرد های بی نظیری دارند و از آنجایی که هر یک از خریداران به صورت تخصصی به این محصولات نیازمند هستند باید در یک ارتباط صحیح با توزیع کنندگان قرار گرفته و درخواست های خود را به صورت سفارشی اعلام نمایند.

مجموعه صنعتی آروشا پودر برجسته ‌ترین توزیع کننده بنتونیت در ایران است که به صورت مداوم در هر حجمی به تامین ترکیبات می ‌پردازد چون این واحد تولید کننده دارای خطوط تولیدی مجهز به آخرین سیستم ها می باشد و بدون وقفه تولید این محصولات را به صورت تناژی به انجام می رساند.

نظرسنجی واحد فروش:

آیا با کاهش قیمت محصولات شرکت موافق هستید؟ (از 1 تا 5 امتیاز دهید)

میانگین نظر موافقین: 4.9 / 5. تعداد موافقین : 51

با تکمیل این نظرسنجی به توسعه صنعت کشور کمک نمائید.

رادیو آروشا

جدیدترین اخبار سایت

آروشاپودر ، نخستین در فرآورده های معدنی