حفاری با کربنات کلسیم آروشا: کارآیی با کیفیت برتر

4.9
(50)

کربنات کلسیم در حفاری به عنوان یک ماده افزودنی در انجام فرآیند های حفاری به کار گرفته می شود؛ پروژه های حفاری چاه‌ های نفت و گاز پیچیدگی های بسیار زیادی دارد و مواد اولیه بسیاری در این فرایند ها به مصرف می رسند تا در نهایت بهبود عملکرد حفاری به وضوح قابل مشاهده باشد؛ کربنات کلسیم یکی از بهترین مواد افزودنی و مواد اولیه برای تهیه گل حفاری در این میان می باشد.

کربنات کلسیم در حفاری

کربنات کلسیم حفاری

کربنات کلسیم حفاری در کنار دیگر ترکیبات معدنی همچون بنتونیت و باریت جزو افزودنی های قابل توجه برای اجرای پروژه های حفاری به شمار می‌ رود و به کمک این ترکیبات گل حفاری با بهترین عملکرد تهیه و به مصرف می‌ رسد؛ مواد افزودنی در تهیه گل حفاری نقش بسیار مهمی دارند و می‌ توانند به تقویت دیواره چاه های نفت و گاز پرداخته تا استخراج این محصولات به راحتی انجام پذیرد.

این فراورده معدنی در این صنعت مهم اغلب به عنوان یک عامل ارتباطی استفاده می گردد، این ترکیب فشار را برای جلوگیری از هرگونه موقعیت خطرناک تحت کنترل در می آورد، ویژگی های خاص کربنات کلسیم در فراوانی و ارزان بودن این محصولات دیده می شود.

آنالیز شیمیایی کربنات کلسیم

Element (%)Measure
caco3 99
fe2o3 0.008
mgo 0.75
loi 43.2
insoluble HCL 0.10

نقش پودرکربنات کلسیم در صنعت حفاری

نقش پودر کربنات کلسیم معدنی در صنعت حفاری بسیار قابل توجه می باشد، این ترکیبات با حداقل قیمت در فرآیند های صنعتی به کار گرفته می‌ شوند و به راحتی می‌ توانند به کنترل چگالی در مناطقی که فشار کاهش و افزایش می یابد، بپردازند؛ این ترکیبات برای کنترل ph و ویسکوزیته خاک های رس هم گزینه ایده آلی هستند.

همه کاربرد های این فراورده معدنی در این صنعت به اندازه ذرات و واکنش پذیری کاملا کنترل شده این ترکیبات وابسته می‌ باشد، این فرآورده های معدنی چگالی مایعات حفاری را چندین برابر می نمایند و با فشار های ایجاد شده در سازند های نسبتاً کم عمق مقابله می‌ نمایند؛ اندازه ذرات ریز کربنات کلسیم برای جلوگیری از ته نشین شدن مایعات نیز گزینه ای خوبی است.

کربنات کلسیم به عنوان یک پل ارتباطی در این صنعت مهم استفاده می شود؛ در صنعت حفاری این موضوع بسیار اهمیت دارد که مواد شیمیایی مورد استفاده در فرایند حفاری با سنگی که در آن حفاری انجام می پذیرد، سازگار باشد، پودر کربنات کلسیم به دلیل طبیعی و همجنس بودن با سنگ های رسوبی انتخاب بسیار مناسبی برای این صنعت می باشد.

کارخانه تولیدکربنات کلسیم

اهمیت استفاده از کربنات کلسیم در صنعت حفاری بسیار زیاد است به نحوی که در حال حاضر مصرف کنندگان و متقاضیان این تولیدات سفارش کربنات کلسیم را با ویژگی های مدنظر به کارخانه‌ های تولیدکننده به صورت مستقیم ارسال می نمایند؛ این کارخانه ها از باکیفیت ترین سنگ ها برای تولید این فراورده معدنی سفارشی استفاده کرده و بعد از استخراج و انتقال این سنگ ها به کارخانه‌ ها و خالص سازی آنها، نسبت به آسیاب کردن اقدام می نمایند.

سپس اقدامات مربوط به کنترل کیفیت این پودر های میکرونیزه را برای اطمینان از توزیع یکنواخت اندازه ذرات انجام می‌ دهند و محصولی را با اطمینان کامل در اختیار خریداران واقعی قرار می‌ دهند؛ یکی از بزرگترین کارخانه های تولید کننده در این میان شرکت آروشا پودر است.

نظرسنجی واحد فروش:

آیا با کاهش قیمت محصولات شرکت موافق هستید؟ (از 1 تا 5 امتیاز دهید)

میانگین نظر موافقین: 4.9 / 5. تعداد موافقین : 50

با تکمیل این نظرسنجی به توسعه صنعت کشور کمک نمائید.

رادیو آروشا

جدیدترین اخبار سایت

آروشاپودر ، نخستین در فرآورده های معدنی